Computerworld.pl
Konferencje
Badania redakcyjne
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Badanie AudIT
Biblioteka IT
TOP200
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
×
Szukaj
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Badania redakcyjne
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
TOP200
Kiosk
Archiwum
Newslettery
Strona główna
Centrum tematyczne
Aplikacje Biznesowe
Aplikacje Biznesowe
Powody dla których 16 GB RAMu powinno być standardem
Daniel Olszewski
Lata mijają, a wielu producentów nadal oferuje stosunkowo drogie komputery z zaledwie 8 GB pamięci operacyjnej, której na dodatek coraz częściej nie da się rozszerzyć po zakupie.
Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
Grzegorz Kubera
Aż 41% menedżerów i dyrektorów uważa, że obecność AI zmniejszy liczbę miejsc pracy w wielu firmach.
Duże zwolnienia w Apple - ponad 600 osób opuszcza pokład
Daniel Olszewski
W piątek 4 kwietnia 2024 roku do sieci trafiły dwie informacje związane z firmą Apple. Tim Cook sprzedał gigantyczną ilość swoich udziałów, a sama firma zwalnia grupowo ponad 600 osób. Co się dzieje w jednej z najważniejszych firm IT?
Ta przeglądarka pozwoli pobierać na komputer różne modele językowe LLM
Janusz Chustecki
Opera zapowiedziała w tym tygodniu, że wprowadzi do swojej przeglądarki funkcję opracowaną w ramach projektu AI Feature Drops Program, która pozwoli jej użytkownikom pobierać na komputer duże modele językowe i następnie uruchamiać je lokalnie.
Oto kolejny przykład, co potrafi sztuczna inteligencja
Janusz Chustecki
Sztuczna inteligencja potrafi zaskakiwać. Tym razem zrobiła prezent czytelnikom klasycznych i popularnych książek, przekształcając je za pomocą usługi ChatGPT w komputerową, pełną przygód grę.
Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes
Janusz Chustecki
Firma liczy na to, że jej usługi zacznie korzystać w większym stopniu biznes. Dlatego dodał do niej na początku tego tygodnia nową funkcję, która powinna zbliżyć go do tego celu.
Samsung inwestuje w AI. Bixby odpowiednikiem ChatGPT?
Daniel Olszewski
Samsung aktualnie korzysta z rozwiązań AI dostarczanych przez Google wspieranych przez własne dodatki. W przyszłości centralnym hubem dla sztucznej inteligencji może stać się asystent głosowy Bixby.
Z usług bota ChatGPT będzie można korzystać bez konieczności rejestrowania się na witrynie OpenAI
Janusz Chustecki
Firma OpenAI zapowiada wręcz rewolucyjną zmianę dotyczącą zasad korzystania z jej flagowego produktu, jakim jest sztuczna inteligencja ChatGPT. Chodzi to, że z usług tego chatbota będzie można korzystać bez konieczności wcześniejszego rejestrowanie się i następnie logowania.
Gmail ma 20 lat
Janusz Chustecki
Internautom warto przypomnieć, że premiera najpopularniejszej aplikacji pocztowej Gmail miała miejsce 20 lat temu, dokładnie 1-go kwietnia 2004 roku. Nie była to zbyt fortunna data, gdyż wiele osób uważało wtedy, że jest to prima aprilisowy żart.
Pakiety biurowe Microsoftu bez usługi Teams są już dostępne globalnie
Janusz Chustecki
Po słowach krytyki ze strony Unii Europejskiej, Microsoft wprowadził w zeszłym roku do oferty nowe wersje usług Microsoft 365 i Office 365, z których mogli do dzisiaj korzystać tylko użytkownicy zamieszkujący Szwajcarię oraz kraje należące do Unii Europejskiej. Różnią się one tym od poprzednich wersji tych usług, że w ich skład nie wchodzi aplikacja Teams. Obecnie firma rozszerzyła taką ofertę na cały świat.
Model językowy Grok zostanie wkrótce zaktualizowany do wersji 1.5
Janusz Chustecki
Elon Musk zapowiada, że należący do niego start-up X.ai pokaże wkrótce kolejną wersję swojej generatywnej sztucznej inteligencji. Chodzi o oprogramowanie Grok-1.5, czyli następcę chatbota Grok-1.
OpenAI wystarczy 15 sekundowa próbka, aby sklonować głos
Daniel Olszewski
OpenAI nie zwalnia i cały czas rozwija nowe usługi oparte o sztuczną inteligencję. Firma pochwaliła się właśnie możliwościami klonowania głosu na podstawie zaledwie 15-sekundowej próbki.
Biały Dom chce wzmocnić kontrolę nad sztuczną inteligencją
Janusz Chustecki
Administracja amerykańska dostrzega niebezpieczeństwa, jakie niesie ze sobą sztuczna inteligencja i stara się zawczasu przeciwdziałać temu zagrożeniu. Dlatego Biały Dom ogłosił wczoraj, że od 1 grudnia 2024 roku wszystkie agencje federalne USA będą musiały wdrożyć rozwiązania, które uchronią obywateli przed zagrożeniami związanymi z używaniem przez nie AI.
IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
Grzegorz Stech
Jesteśmy świadkami i jednocześnie uczestnikami wielkiej technologicznej zmiany. Wszechobecne algorytmy przynoszą organizacjom obietnicę. Poprawy procesów, lepszego czasu reakcji, wsparcia, planowania, lepszego mapowania, oszczędności, zwiększania potencjału biznesowego i uwalniania potencjału pracowników. Rewolucja przenika na wskroś organizacje i społeczeństwa. O tym, jak skorzystać na wielkiej zmianie, będą rozmawiać uczestnicy zbliżającego się IDC CIO Summit 2024.
Copilot Pro czyli subskrypcja na AI - wkraczamy w nową erę usług?
Daniel Olszewski
Usługi subskrypcyjne wkraczają na nowy poziom dzięki wzrostowi popularności AI. Czym jest Copilot Pro - usługa subskrypcyjna AI od Microsoftu?
Materiał promocyjny
Jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji w cyfrowej transformacji? Poznaj nowoczesne narzędzia AI dla biznesu podczas spotkań Dynamics 365. Kierunek: AI
Monika Gałązka
W kwietniu 2024 r. rusza seria stacjonarnych wydarzeń „Dynamics 365. Kierunek: AI” poświęconych cyfrowej transformacji i narzędziom wykorzystującym modele sztucznej inteligencji do wspierania rozwoju biznesu. Jak pokonać bariery w realizacji cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa? Jaką przewagę daje korzystanie z usług i narzędzi napędzanych sztuczną inteligencją? Jak zrobić użytek w poszczególnych obszarach działalności – sprzedaży, marketingu, finansach czy produkcji – z już dostępnych narzędzi AI? Zespół specjalistów ANEGIS i Microsoft odpowie na te pytania podczas bezpłatnych spotkań w 4 polskich miastach. Zapraszamy do udziału. Pierwsze spotkanie - 23 kwietnia w Gdańsku.
Chatbot Grok zostanie udostępniony kolejnej grupie użytkowników platformy X
Janusz Chustecki
Kilka tygodni temu Elon Musk zdecydował się na śmiały krok i opublikował kod źródłowy swojego językowego modelu Grok, a wczoraj zapowiedział, że platforma X udostępni go jeszcze w tym tygodniu większej liczbie płatnych subskrybentów usługi.
Powstał największy chip AI na świecie
Janusz Chustecki
Chip został zaprojektowany przez amerykańską firmę Broadcom, która twierdzi iż jest to prawdopodobnie największym procesor tego typu, jaki został do tej pory wyprodukowany.
Poprzednia
strona
1
2
3
4
5
...
145
Następna
strona
Redakcja poleca
Model językowy Grok zostanie wkrótce zaktualizowany do wersji 1.5
Janusz Chustecki
Blaski i cienie AI
Anna Wiącek-Kocot
Powody dla których 16 GB RAMu powinno być standardem
Daniel Olszewski
GPW WATS – twarda podstawa do globalnego konkurowania
Jan Mazurek
Biblioteka IT
F5 BIG-IP Advanced Firewall Manager – wysokowydajny firewall, który zadba o bezpieczeństwo sieciowe
Zalety zastosowanych technologii W 2021 roku przeciętna firma była atakowana 270 razy, jak pokazują dane Accenture. W dobie tak powszechnych cyberataków klasyczne rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa nie są wystarczające. Zaawansowane zarządzanie zaporami aplikacyjnymi z pomocą takich narzędzi jak F5 BIG-IP Advanced Firewall Manager umożliwia usuwanie zagrożeń z firmowej sieci, zanim w ogóle do niej dotrą i zaczną wpływać na działanie centrum danych.
15. coroczne globalne badanie zachowań konsumentów: Świat się zmienił — a sprzedawcy?
Decydujący moment w transformacji handlu detalicznego
Raport Best in RPA&AI 2023
Kiedy MŚP w Polsce stawiają pierwsze kroki w drodze ku cyfrowej transformacji, w dużych firmach i korporacjach, nierzadko z udziałem zagranicznego kapitału, trwa burza mózgów o to, w jaki sposób efektywnie wykorzystać całe spektrum dostępnych technologii informatycznych? Posiłkując się analogią do dyfuzji innowacji, to właśnie ta grupa organizacji jawi się jako innowatorzy, albo co najmniej wcześni naśladowcy, dla których wykorzystanie robotów programowych (RPA) to za mało, aby osiągnąć oczekiwany poziom automatyzacji procesów biznesowych. W myśl zasady „mierz wysoko, sięgaj dalej”, na horyzoncie widać już falę projektów z zakresu hiperautomatyzacji, umiejętnie łączących rozwiązania RPA z mechanizmami sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, OCR, czatbotów i voicebotów, analityki czy projektowania low-code/no-code. Na polskim rynku nie brakuje produktów i doświadczeń, które pozwalają wdrażać najbardziej zuchwałe pomysły w życie. Znalezienie odpowiedzi na pytanie w jaki sposób, czym oraz z kim wdrażać strategię hiperautomatyzacji będzie dużo łatwiejsze po lekturze niniejszego raportu. Zapraszam do lektury.
Jak system ERP może pomóc zoptymalizować łańcuch dostaw w dobie rosnących cen?
Ostatnie dwa lata były trudnym okresem dla menedżerów zajmujących się utrzymaniem łańcuchów dostaw. Nie zdążyli oni jeszcze odpowiedzieć na wszystkie wyzwania stworzone przez pandemię, a już muszą radzić sobie z kolejną sytuacją kryzysową na rynku.
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »